Linnea Strand

Chao Chile, hola Mexico

Kategori: På äventyr

Då var min termin i Chile slut. I måndags morse gjorde jag min sista tenta och sen packade jag ihop mitt liv i några väskor. Det har varit en fantastiskt upplevelse och jag är så glad att jag tog chansen att plugga i Chile. Precis som alla andra länder har Chile sina för- och nackdelar och jag har blivit rikare på både erfarenheter och vänner. 
 
Och nu sitter jag på en balkong med havsutsikt och njuter av värmen i Mexico. Det tog sin lilla tid då vi valde att spendera måndagnatt på flygplatsen och sen hade två stopp på vägen fram till Cancún. Väl på plats så hade min stora resväska inte kommit fram. Efter ca 40 timmar utan ordentlig sömn så kändes det en aniiing jobbigt. Men grabbarna som jobbade där var väldigt hjälpsamma och väskan ska (förhoppningsvis) levereras hit antingen ikväll eller imorgon. Som tur är så är jag en rutinerad resare och hade både bikinis, underkläder, necessär och flera ombyten i handbagaget så det går ingen nöd på mig. 
Kommentera inlägget här: